Met elkaar genieten in Noordenveld

VVD Noordenveld vindt het van belang dat ons prachtige Noordenveldse buitengebied groen en toegankelijk blijft. De agrarische sector krijgt de ruimte en iedereen kan genieten van ons authentieke Drentse landschap.

Het aanpakken van de wegen en bermkanten in het buitengebied heeft voor ons de prioriteit. In deze gebieden worden de wegen vaak extra belast door vracht- en landbouwverkeer, waardoor deze wegen en bermkanten extra te lijden hebben. Op deze wegen komen vaak vracht-, landbouw, doorgaand- en fietsverkeer samen, hierdoor is de kans op gevaarlijke situaties aannemelijk, wij vinden het daarom van groot belang dat deze wegen spoedig worden verbeterd. Hierbij is overleg met de omwonenden en gebruikers essentieel.

Om de leefbaarheid en aantrekkelijkheid van het buitengebied te vergroten, wil VVD Noordenveld de historische brinken herstellen en een extra dimensie toevoegen middels speelplaatsen en beleefplaatsen/ bankjes, met respect voor het behoud van het historisch karakter. Hierdoor is het ook voor de jeugd en recreant prettig vertoeven in ons buitengebied.

De saamhorigheid in onze buitengebieden moeten we koesteren, bij initiatieven in dit gebied wordt eerst het oor te luister gelegd binnen de gemeenschap.