Met elkaar recreëren in Noordenveld

Gemeente Noordenveld is ontzettend populair als vakantiebestemming voor jong en oud. De heerlijke bossen, prachtige natuur en de rust trekken jaarlijks veel recreanten. Daarnaast kent onze gemeente de nodige recreatieparken en campings, elk met zijn eigen charmes.

VVD Noordenveld wil dat de proef waarbij kinderen tot en met twaalf jaar geen toeristenbelasting hoeven te betalen, wordt omgezet naar structureel beleid. De recreatie ondernemers zien hierdoor een stijging van het aantal overnachtingen.

Veenhuizen heeft de befaamde UNESCO status gekregen samen met de andere Koloniën van Weldadigheid. Deze status wordt optimaal aangegrepen om toeristen naar Noordenveld te trekken. De gemeente stimuleert ondernemers samen te werken om de ‘gast’ een zo goed mogelijk verblijf te bieden, binnen geheel Noordenveld.

Het programma Vitale Vakantieparken wordt verder uitgewerkt. Excellerende parken mogen niet belemmerd worden door onnodige wet- en regelgeving. Zorgvuldigheid, transparantie en respect voor de huidige gebruikers zijn kernwoorden voor parken die een andere functie of bestemming krijgen. Transformeren is noodzakelijk, maar de manier waarop, gaat te allen tijde in overleg.

Omzetten expeditie Norgerduinen

In oktober 2016 is de start gemaakt voor de expeditie Norgerduinen, een prachtig voorbeeld waarbij met de inwoners is gekeken naar een passende oplossing voor een aantal parken in Norg.
Helaas is tot op heden nog te weinig gerealiseerd van de plannen welke hierin zijn uitgewerkt.
VVD Noordenveld wil dat voor het eind van deze bestuursperiode de expeditie Norgerduinen kan worden afgerond, er moeten snel stappen worden gezet!