Lokaal zijn we allemaal !

Met de nodige verbazing hebben de 6 lijsttrekkers van de landelijke lokale partijen in Noordenveld kennis genomen van een bericht van LGN over lokale partijen. Het bericht is niet alleen inhoudelijk onjuist maar ook vervelend suggestief.  Men doet alsof er maar twee lokale partijen zouden zijn in Noordenveld. Niets is minder waar, alle partijen in Noordenveld zijn lokale partijen!
Met dien verstande dat er ook lokale partijen zijn die lid zijn van een landelijke politieke organisatie. Dat heeft te maken met ieders politiek-maatschappelijke overtuiging die uiteraard lokaal ook raakvlak kan hebben met landelijke politieke opvattingen.
Tegelijk blijkt regelmatig dat  het veel voordeel heeft voor Noordenveld dat deze partijen korte lijnen hebben richting de provinciale en landelijke politiek. Dit is zeker handig met thema's als Veenhuizen (gevangenis Norgerhaven, Werelderfgoedstatus), gasopslag Langelo en Breedband buitengebied.

Het gaat er in de lokale politiek en dus het lokale bestuur om dat je iets voor je eigen gemeenschap wil betekenen. Vele kandidaten op de diverse lijsten zijn actief in de samenleving en hebben hun wortels in Noordenveld liggen. Oppositie en collegepartijen zoeken samenwerking met het doel onze inwoners van een goed bestuur en een goed werkende gemeentelijke organisatie te voorzien. Dat is de weg naar het succesvol realiseren van wensen en ideeën van en voor onze inwoners.

Daarom ten overvloede: als kiezer heeft u  op 21 maart de keuze uit maar liefst 8 lokale partijen!

Lijsttrekkers, CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA en VVD